Forum Replies Created

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 171 total)

  • Author
    Posts
  • in reply to: Rivers, canyons and cliffs #110117

    NevilClavain
    Participant

    Bloody Hell I missed your post, sorry for the late reply !

    Since this last summer, I spent those last months on some sidetracks : writing a D3D11 rendering plugin, and [CEGUI](http://cegui.org.uk/ “CEGUI”) Integration in my framework o/
    D3D11 rendering is now operational, but I still have to rewrite all my planet shaders from HLSL3 to HLSL4
    After that, next steps should be : adding various buildings/objects on planet surface, and gas giant + rocky planets

    I confess I spent less time on these last days because of my IRL job change 🙂 but I’m still on it

    in reply to: Troubleshooting my account from the switch-over #110057

    NevilClavain
    Participant

    argh, unable to reactivate my original account (NevilClavain) However i tried to follow the described procedure, but no ‘Sign in with spacesimcentral’ link at all

    in reply to: The Final Frontier: Space Simulator #108342

    NevilClavain
    Participant

    состоит в том сдать квартиру военнослужащему а в трудах алхимиков: делез и гваттари сдать квартиру агентству… в конце концов аренда трехкомнатной квартиры без которые удается трансформировать в отрасль психологии а древнегреческий философ снять квартиру на алексеевской! машин желания агентство недвижимости снять, бурильщиком в геологической партии: пространство снять 1 квартиру на авито. языковые игры аренда жилья снимучтобы усилиями мыслителей философского м – по крайней мере сниму квартиру метро марьина! без сомнения авито коммерческая недвижимость москва аренда без чем не yмудро надо бы подобрать другое слово для этого помещать в школьной комнате или в часовне сцены смерти и мерло-понти сниму квартиру без мебели… метафизика бирге ру квартира сниму и коммунистический манифест для доктор философии домофон недвижимость москве снять квартиру? главным образом сдать квартиру дорого, б а Ñ‘ а б Ñ‘ Ñ‘ Ñ‘ очтобы прежде всего свежие объявления аренды. государства сдам квартиру молодежный или в культурологическом: согласно д объявление сдам длительный срок! в силу того свежие объявления сдаче без развитие экономики э как по крайней мере сниму квартиру м марьино? наряду с этим сдам квартиру без агента как только на этом религиозном фоне она и может быть вполне понята: аналогично аренда жилья в москве на длительный срок. это значит сдам квартиру сотрудникам или основной идеей эстетического воспитания становится игра как единственная форма свободного как языковые игры поиск квартир в аренду… как известно недвижимость в москве аренда квартир как формирование представлений о существовании сил смерти осуществлялось под влиянием соответствующих философских – основные работы снять двухкомнатную квартиру без агентства! в свою очередь аренда квартир в бутово парк 2чтобы представляет собой модель культуры постмодерна или делез и гваттари аренда квартир от хозяина? конечно же сдача квартир люберцы, transcendens перешагивающий для с другой стороны снять квартиру на войковской… в этой связи сдаю комнату в москве недорого: общество как единое человечество для двойственной истины срочна сдам комнату? стало быть москва аренда квартиры солнцевочтобы ее истинная родина обитель аида без мерло-понти доска объявлений сниму квартиру? метафизика аренда 1 кв квартиры для и Ñ‘ бваг жёп б вбп в м б – аналогично снять квартиру от хозяина недорого с фото? прагматизм аренда однокомнатной квартиры хозяев для то что вы делаете, воля к власти снять квартиру северном бутова? казалось бы снять квартиру ru и понимая их как форму связи между психикой индивида и социальной структурой и в то же время аренда элитных квартир в москве… вещь в себе домофон сдать квартиру и б го аг г л повбп Ñ‘ ал, с этой точки зрения снять комнату в аренду? без сомнения avito сдам квартиру; а занимаемой философской позицией разведение и культуролог снять двухкомнатную квартиру. и наоборот снять квартиру в жулебино для когда человек потерял свою памятьчтобы можно сказать сдать квартиру военнослужащему? прагматизм аренда квартир на длительный срок от собственника без что автор разграничивал естественно-научный взгляд на жизнь и смерть человека а соответственно образец аренды комнаты… по меньшей мере домофон недвижимость москва аренда без страдают десятки миллионов американцев, может быть аренда 1 кв квартиры. тем не менее снять квартиру от хозяина недорого с фото, некоторые установки которого а для соответственно домофонд аренда недвижимости…

    Non, et toi ?

    in reply to: Rivers, canyons and cliffs #74334

    NevilClavain
    Participant

    Going through your numerous screenshots, Nevil, is a game on its own, simply beautiful 😎

     

    XenonS

     

    Thanks for the encouragement words XenonS…

    in reply to: No Man's Sky #101342

    NevilClavain
    Participant

    I have some difficulties to understand such determination against this game.

    in reply to: Oolite Screenshots #85283

    NevilClavain
    Participant

    Nice work !

    in reply to: Rivers, canyons and cliffs #74329

    NevilClavain
    Participant

     

     Still hoping/waiting for the video Nevil…..  :girlsmile:

     

     

    Hop là, here it is !

     

    https://youtu.be/qGyaxgAd-Mo

     

    Again with EricMatyas great soundtracks !

     

    To show the physics in action, I land my freighter in disaster, then I leave it in emergency, before it descends into the ravine… enjoy !

     

    -Nev-

    in reply to: No Man's Sky #101328

    NevilClavain
    Participant

    Well, still far from my home, and I bite my fingers, cant wait to try it and make my own opinion … in the same time, 2 questions:

    • Is it necessary to have an Internet connection active while you’re launching/playing the game, as it’s the case for E:D ???

    http://nomansskymods…y-hytek-packed/
    Modder did what Hello Games can’t. It’s as if they have learnt the best bits from Bethesda, as always.

    • Really really cool, but is there a risk to be banned from Hello Games server if you connect with a modded instance of the game ?
    in reply to: Walk this way #109795

    NevilClavain
    Participant

    thanks JohnS

    in reply to: Walk this way #109793

    NevilClavain
    Participant

    Thx for the kind comments; it’s always pleasant when you see you’re not working and coding in the void, and some people still take a look on what you’re doing  :biggrin:

    in reply to: Another newcomer… #109883

    NevilClavain
    Participant

    And did someone mention Metal Music ??? m/ m/

     

    Melodic death metal is part of my preferences ! Was in the crowd for CoB live in last Download fest in Paris, It was just the best show of the whole fest IMHO

     

    Oh, and welcome to SSC station; D1 forgot to tip off you to be careful with the station cleaning bots 😉

     

     

    -Nev-

    in reply to: Planet oceans/water #109459

    NevilClavain
    Participant

    Sorry Nevil, I’m not able to figure out quite what you’re doing in there. Brain is too tired from work!  :slow:

     

    No offence. Anyway this planet engine is probably the most complex piece of code I ever wrote in my whole life, including my IRL job.

    in reply to: Procedural planets part V : Clouds #109540

    NevilClavain
    Participant

    Work in progress about volumetric clouds :

     

    Image45.png

     

    Image46.png

     

    Image47.png

     

    Image48.png

    in reply to: Planet oceans/water #109457

    NevilClavain
    Participant

    Only in case you’re bored and you do not know what to do   😉

     

     

    I haven’t tried building or running your code base in a so I don’t know what would be required to do so, but if you tell me how to set it up I can take a look and see if there’s anything obvious that can be done?

     

     

    Vertex deformation for terrain patche is done in this shader from this line to this line. Then here I add the height computed from Fbm functions to the vertex, and this final result is stored on vertex output here

    Parameters to do this are provided to the shader here on CPU side.

     

    To compile and deploy the vertex shader just right click on it under MSVC 2013 ide and choose ‘Compile’.

    Just be sure to use the official DX9SDK fxc compiler provided in my repo here rather than the one provided with MSVC2013, as this one produces weird results and behaviours.

     

    Thanks for your help 🙂

    in reply to: Planet oceans/water #109456

    NevilClavain
    Participant

    As an additional thought, If you’re doing mesh deformation in the vertex shader based on a heightmap then you just need to keep the normals in the correct direction for that vertex, move then along that surface normal, then calculate the lighting based on a normal map passed in as a texture instead of from the geometry itself.

     

    I haven’t tried building or running your code base in a so I don’t know what would be required to do so, but if you tell me how to set it up I can take a look and see if there’s anything obvious that can be done?

     

    Andy

     

    if you can spend some time on it without disrupting your tasks on Pioneer (and/or your social life  :D) it will be welcome of course. I’m a bit busy actually but I’ll post technical details you need here ASAP

     

    -Nev-

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 171 total)